Nieuwe look voor facebook

07Mar

Ja, het is weer zover, vandaag kondigde facebook zijn nieuwe look aan.  Het eigenlijke design is gefocust op het gebruik van foto’s en video en vooral ook naar de mobiele markt, het verschil tussen de mobiele en desktop versie is amper een verschil.

Facebook ziet zichzelf als ‘editor’ zoals een nieuwswebsite, maar dan persoonlijk. Met een voorpagina met de belangrijkste items overheen alle ‘onderwerpen’ , met de mogelijkheid om dieper te gaan over bepaalde onderwerpen of mensen, maar ook  verschillende types inhoud zoals statusupdates, foto’s, films, links , check in’s…

Bekijk zelf even de release hier : http://www.cnbc.com/id/100533369

Kortom Facebook gaat zich dus gaan profileren als een ‘personalized newspaper’ met een ontwerp en gebruiksvriendelijkheid overheen alle platformen. en ergens is dat een zeer interessante insteek. Het concept is simpel en zo makkelijk , en daarom werkt het zo goed. Een krant, gratis, overal beschikbaar  met informatie over iedereen en alles waar je zelf in geïnteresseerd bent, en alle content is gewoon door onszelf aangeleverd. Briljant niet? Ja, waarom dachten we er zelf niet aan…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *